Tiga Beranak Maut, Seorang Parah Ditikam

KOTA BHARU: Tiga beranak mati ditikam manakala seorang cedera parah dipercayai diserang seorang lelaki bersenjatakan pisau di sebuah rumah di Taman Bahagia, Wakaf Mek Zainab, di sini, hari ini.

Dalam kejadian jam 2.30 petang, semua mangsa dipercayai mati ditikam pada bahagian badan termasuk dipukul di kepala dengan menggunakan objek keras.

Timbalan Ketua Polis Kelantan, Datuk Din Ahmad, berkata kejadian itu membabitkan sebuah keluarga yang dikenali Kha Eng Ni (42) dan isterinya; Chua Joo Seok (37) serta anak lelaki, Kha Zee Hanz (13), yang maut ditikam.

Katanya, seorang lagi anak perempuan Eng Ni, Kha Xing Ruu (15), cedera parah dan kini dikatakan dalam keadaan kritikal di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II).

"Serangan berlaku ketika mangsa sedang melakukan pemeriksaan barang perkakasan di sebuah rumah yang dijadikan stor simpanan petang tadi.

"Ketika mereka sedang memeriksa barangan, didatangi seorang lelaki yang tiba-tiba menyerang keluarga itu seorang demi seorang menggunakan senjata pisau dan objek keras yang didapati di tempat kejadian," katanya ketika ditemui di lokasi, di sini, hari ini.

Difahamkan, tiga mayat terbabit ditemui dalam keadaan meniarap dan terduduk dengan masing-masing terdapat kesan tikaman pada bahagian badan serta cedera parah di kepala.

Mayat Eng Ni ditemui di ruang tamu, Joo Seok pula di dapur manakala anak lelakinya di hadapan pintu masuk.

Beliau berkata, pihaknya tidak menolak kejadian itu bermotifkan dendam kerana difahamkan suspek juga seorang pekerja kepada mangsa.

"Kita sudah mengenal pasti identiti suspek dan polis sudah mengarahkan anggota di lapangan bagi mengesannya.

"Kes ini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan," katanya sambil menambah yang suspek turut melarikan sebuah kenderaan milik mangsa.-Berita Harian

Post a Comment

Video

[Video][video]
[blogger]

MKRdezign

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget