Najib lancar laman web, dua buku GMMF

PUTRAJAYA 17 Nov. - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini melancarkan laman web baharu Yayasan Gerakan Kesederhanaan Global (GMMF) dan dua buku berjudul 'The Movement of the Moderates: The Revitalisation of an Ancient Philosophy' dan 'The Movement of Moderates: Building Bridges, Breaking Barriers' di Bangunan Perdana Putra, di sini hari ini.

Perdana Menteri ketika berucap berkata, kerja-kerja yang dilakukan GMMF merupakan sebahagian daripada sebab kepimpinan Malaysia diiktiraf serata dunia dalam usaha mempromosikan kesederhanaan, deradikalisasi dan melawan ekstremisme.

Katanya, kesederhanaan bukan sahaja sebahagian daripada tradisi tetapi juga keperluan bagi Malaysia sebagai sebuah negara yang mempunyai kepelbagaian kepercayaan dan etnik.

"Di Malaysia, kita memahami dan menghargai perbezaan antara kita dan perkara itu terus dipertingkatkan. Ternyata, ini menjadikan Malaysia yang wujud kini," katanya ketika berucap pada majlis pelancaran berkenaan.

Yang turut hadir, Pengerusi Eksekutif merangkap Ketua Pegawai Eksekutif GMMF, Datuk Dr. Nasharudin Mat Isa. - UTUSAN ONLINE

Post a Comment

Video

[Video][video]
[blogger]

MKRdezign

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget