Pekebun Maut Selepas Kereta Terbabas

RAUB - Seorang pekebun maut selepas kereta yang dipandunya terbabas dan terjatuh di dalam cerun di Jalan Raub-Sg Ruan, Kampung Tok Machang di sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Raub, Superintendan Wan Mohd Zahari Wan Busu, berkata kejadian yang berlaku pada jam 4.15 pagi telah menyebabkan mangsa yang bernama Liew Chee Meng, 44 yang menetap di Sungai Klau, Raub telah meninggal dunia di tempat kejadian.

Menurutnya, mangsa yang merupakan pemandu serta rakannya, Tang Yinn Jiun, 39 yang memandu kereta jenis Proton Exora dalam perjalanan pulang dari Raub hendak balik ke Sungai Klau.

“Setibanya di tempat kejadian, kenderaan yang dipandu oleh mangsa telah terbabas ke sebelah kiri jalan dan jatuh ke dalam cerun.

“Akibat daripada kemalangan tersebut mangsa yang memandu kenderaan tersebut telah meninggal dunia di tempat kejadian manakala penumpang pula telah dihantar ke Unit Kecemasan Hospital Raub,” katanya kepada Sinar Harian ketika dihubungi di sini, hari ini.

Wan Zahari berkata, mangsa yang meninggal dunia juga telah dibawa ke Hospital Raub untuk dilakukan postmorterm manakala mangsa yang terselamat hanyalah cedera dan luka di tangan dan muka.

Dalam pada itu, beliau berkata, hasil siasatan awal kemalangan adalah berpunca daripada kecuaian pemandu yang memandu di bawah pengaruh alkohol sehingga menyebabkan kenderaan yang dipandu terbabas.

“Kemalangan tersebut turut menyebabkan Proton Exora tersebut rosak teruk seluruh bahagian dan kes ini disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987 dan siasatan kes ini masih diteruskan,” katanya.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Raub, Khairul Anuar Yaakob berkata pihaknya menerima panggilan pada 3.45 pagi dan seramai lapan anggota diperlukan bagi melancarkan operasi ini dan tiba di tempat kejadian pada pukul 4.10 pagi.

“Setibanya di lokasi kejadian didapati sebuah kenderaan jenis proton exora telah terbabas dan melanggar pokok dan seterusnya penumpang kenderaan tersebut selamat manakala pemandu kenderaan tersebut telah terperosok ke bawah kenderaan dan disahkan meninggal dunia di lokasi oleh pegawai perubatan.

“Seterusnya operasi mengeluarkan mangsa yang tersepit menggunakan peralatan hydraulic rescue cutter dan kita telah menyerahkan mangsa ke pihak polis untuk tindakan lanjut dan berjaya menamatkan operasi pada jam 4.46 pagi,” katanya.-Sinar Harian

Post a Comment

Video

[Video][video]
[blogger]

MKRdezign

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget