Dana RM40 Juta Untuk Program SL1M 2018

SEPANGGAR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meluluskan dana sebanyak RM40 juta bagi merancakkan program Skim Latihan 1Malaysia (SL1M) sepanjang tahun depan.

Perkara tersebut diumumkan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan bahawa pihak kerajaan komited dalam membantu para graduan memenuhi peluang pekerjaan di negara.


Menurut Abdul Rahman, dana itu diyakini mampu menambahbaik pelbagai program SL1M pada tahun depan.

"Perdana Menteri kagum dengan program SL1M sehingga beliau mengumumkan dana ini supaya pada tahun depan lebih banyak aktiviti dijalankan dalam program ini.

"SL1M adalah satu pendekatan yang berbeza untuk membantu para graduan.Tiada yang lebih penting daripada pihak kerajaan bagi memastikan pendapatan isi rumah dipertingkatkan," katanya di sini hari ini.

Beliau berkata demikian pada Hari Terbuka SL1M di Institut Latihan Perindustrian (ILP) Kota Kinabalu di sini.

Hadir sama, Ketua Sekreteriat SL1M, Unit Perancang Ekonomi, Jabatan Perdana Menteri, Norashikin Datuk Ismail dan Pengarah ILP Kota Kinabalu, Mustal Makmud.

Lokasi terakhir Hari Terbuka SL1M itu berjaya menarik 10,000 graduan untuk mengisi lebih 2,000 peluang pekerjaan yang ditawarkan daripada 32 buah syarikat.

Hari Terbuka SL1M tersebut kali kedua dianjurkan di Sabah berikutan sambutan yang amat menggalakkan. - K! ONLINE

Post a Comment

Video

[Video][video]
[blogger]

MKRdezign

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget