Pemandu Cedera Van Dipandu Hilang Kawalan

SABAK BERNAM - Seorang pemandu sebuah van terpaksa bertarung nyawa kira-kira satu jam akibat tersepit di tempat duduk kenderaan dipandunya selepas terlibat dalam kemalangan di Parit Baru, di sini, semalam.

Kejadian kira-kira jam 1 petang itu berlaku ketika, mangsa, Mohamad Rezuwan Mutalib, 25, memandu van jenis Nissan Vanatte dalam perjalanan dari arah Sungai Besar.

Difahamkan kejadian berlaku ketika mangsa ingin menghantar barang keperluan sebuah kafeteria di Institut Perakaunan Negara (IPN), Sungai Lang.

Bagaimanapun, sebaik tiba di tempat kejadian, mangsa dipercayai hilang kawalan sebelum van dipandunya terbabas dan terperosok dalam parit berhampiran.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Sabak Bernam, Penolong Penguasa Bomba, Mohd Saufi Zakaria berkata, pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian itu pada jam 1.20 petang.

"Sebaik kami terima panggilan, seramai tujuh pegawai dan anggota diketuai Pegawai Operasi, Pegawai Bomba Kanan II Azhar Ngah Rawi dengan sebuah jentera FRT dikejarkan ke tempat kejadian untuk operasi menyelamat.

"Sebaik sampai, kami dapati mangsa masih berada di dalam van dan tersepit di bahagian kaki," katanya.

Mohd Saufi berkata, pihaknya terpaksa menggunakan alat pemotong khas untuk memotong beberapa bahagian van yang remuk sebelum berjaya mengeluarkan mangsa 20 minit kemudian.

"Mangsa yang mengalami kecederaan patah kaki kanan kemudiannya di bawa ke Klinik Kesihatan Parit Baru sebelum dirujuk ke Hospital Tengku Ampuan Jemaah (HTAJ) Sabak Bernan untuk mendapatkan rawatan lanjut," katanya.-Sinar Harian

Post a Comment

Video

[Video][video]
[blogger]

MKRdezign

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget