Sahabat Mahathir Malu Kes Rasuah Anaknya



Pemimpin diktator DAP, Lim Kit Siang semalam dengan bersikap angkuhnya menyifatkan lawatan kerja Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak atas jemputan Presiden Amerika Syarikat (AS) Donald Trump untuk bertemu di White House adalah satu lawatan memalukan kerana isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Kit Siang berkata lawatan itu akan merendahkan maruah Najib kerana kononnya dilabelkan sebagai individu disiasat oleh Jabatan Kehakiman (DOJ) AS berkenaan aset yang dimiliki oleh 1MDB yang dikatakan diperolehi secara salah. Tuduhan ini tidak benar.

Perlu diingat, bahawa Presiden Trump sendiri menjemput Najib ke White House. Tidak sama macam Mahathir dulu semasa mahu berjumpa dengan Bush. Zaman Mahathir itu lebih memalukan.

Mahathir kena bayar sampai AS$1.2 juta (RM.4.4 juta pada 2002) kepada pelobi, Jack Abramoff untuk berjumpa dengan Bush. Berbeza dengan Najib, dijemput secara rasmi oleh Trump. Baca pautan ini;
https://beruangbiru1.blogspot.my/2017/08/trump-jemput-najib-secara-rasmi-dulu.html?m=1

Sepatutnya, Kit Siang berasa lebih malu kerana anaknya sendiri iaitu Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang secara tidak bermaruah kekal sebagai Ketua Menteri walaupun dirinya terlibat dengan dua kes rasuah dan salah guna kuasa. Ini lagi memalukan.

Sebagai bapa, sepatutnya Kit Siang menegur dan menasihatkan anaknya supaya menarik diri, tetapi Kit Siang mempertahankan dosa rasuah anaknya. Bapa pula yang melebih-lebih mempertahankan perasuah.

Apakah Kit Siang mahu pertahankan anaknya sampai PRU14? Kemudian bertanding di kerusi DUN di Pulau Pinang untuk ganti tempat anaknya sebagai Ketua Menteri. Ini lebih memalukan.

Apa ingat jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang ini hak milik keluarga Kit Siang sahajakah?

Mahkamah sudah ada kes dengan Guan Eng, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sudah ada kes dan bukti dengan Guan Eng, apa lagi yang Kit Siang mahu nafikan dengan kes anaknya itu? Percepatkanlah kes kalau rasa diri tidak bersalah.

Dalam isu 1MDB, Kit Siang sebenarnya menidakkan kenyataan dari DoJ sendiri bahawa Najib bukanlah subjek siasatan dalam kes saman sivil berkenaan dan bukan seorang suspek jenayah.

Selain itu, kes itu hanya sampai di peringkat saman dan sehingga hari ini tidak ada lagi perbicaraan dibawa ke dalam mahkamah di AS kerana dakwaan yang dibuat oleh pengadu tidak mempunyai bukti kukuh tetapi semata-mata berasaskan dakwaan jahat sahaja.

Kit Siang juga perlu tahu, Trump juga tidak percaya lagi dengan DoJ. Baca pautan ini ;
https://beruangbiru1.blogspot.my/2017/07/presiden-amerika-syarikat-tidak-percaya.html?m=1

Kit Siang juga patut malu kerana di negeri yang diperintah anaknya, ada beratus kilang haram yang menyebabkan rakyat Pulau Pinang menderita. Ada yang mati dan sakit kanser kerana kilang haram.

Anak Kit Siang masa kecam Lynas, cakap pihak yang buat Lynas tidak berperikemanusiaan kononnya akan ada radiasi yang boleh ubah orang jadi zombie di Lynas. Tuduhan Guan Eng ini bohong. Lepas 5 tahun mana ada zombie di Lynas.

Kini dah ada orang mati kena kanser kerana kilang haram di Pulau Pinang. Siapa yang tidak berperikemanusiaan sebenarnya? Beri RM10,000 dan sebakul durian tidak boleh tutup isu kilang haram ini.

Dari menyibuk hal lawatan PM ke Amerika Syarikat, baik Kit Siang selesaikan dulu masalah asas partinya sendiri iaitu pemilihan CEC. Bila hendak dilakukan? Takut kalah kah?

Kit Siang kena malu, parti sendiri masih berstatus haram. Sama status macam kilang haram. Anaknya sendiri masih terpalit isu rasuah. Duduk diamlah Kit Siang, orang tanya soalan mudah pasal asal usul tempat lahirnya pun dia tidak boleh jawab.

Malu mengaku lahir di mana? Jawablah. Kenapa susah sangat hendak jawab lahir dulu di tempat mana? Kit Siang memang tidak tahu malu. Memang muka tak malu.

Tulisan :
Beruang Biru
BB558, Selasa
29 Ogos 2017

Kit Siang Patut Malu Dengan Rasuah Anaknya Dan Kilang Haram Di Pulau Pinang

Post a Comment

Video

[Video][video]
[blogger]

MKRdezign

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget