Tiada Pertandingan Adalah Terbaik

KUALA LUMPUR: Pendirian tiga sayap UMNO yang sepakat mahu jawatan Presiden dan Timbalan Presiden parti tidak dipertandingkan adalah keputusan terbaik dan tepat pada masanya.

Exco Pemuda UMNO, Nazir Hussin Akhtar Hussin, berkata gandingan Datuk Seri Najib Razak dan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bukan saja serasi, tetapi

tepat dengan momentum parti sekarang.

"Kedudukan parti sekarang kuat dengan akar umbi menyokong teguh selain menyaksikan penerimaan baik generasi muda yang mula beralih sokongan kepada UMNO," katanya pada program Bicara Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2017 di Laman Media PAU 2017 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini.

Program berkenaan dikendalikan Pengarang Bersekutu Ehwal Semasa BH, Kadir Dikoh, yang mengetengahkan polemik jawatan nombor satu dan dua dalam parti berikutan cadangan supaya kedua-dua jawatan berkenaan tidak dipertandingkan.

Nazir Hussin berkata, berkata apa yang penting ialah ahli perlu mengetepikan agenda peribadi atau niat meletakkan seseorang individu untuk merebut jawatan.

"Semalam Presiden (UMNO) memberikan bayangan Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-14 akan diadakan dalam masa terdekat. Jadi tidak perlu merumitkan untuk pemilihan jawatan tertinggi hingga mengelirukan akar umbi.

"Gandingan ini perlu dikekalkan dan jawatan yang berikutnya diberikan kepada muka baharu sebagai pelapis," katanya.

Beliau berkata, UMNO adalah parti unik yang mengamalkan inklusif yang tiada pada parti lain.

"Ini warna-warni dan keunikan yang tiada pada pakatan (pembangkang) yang carca marba, teruk dan sesiapapun tidak boleh bersuara, malah boleh dipecat," katanya.

Post a Comment

Video

[Video][video]
[blogger]

MKRdezign

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget