PAU2017:Gambar Suasana 6 Disember

KUALA LUMPUR: DAP adalah "tangan ghaib" yang mengawal pentadbiran kerajaan negeri Selangor biarpun Menteri Besarnya adalah daripada PKR.

Ketua Pemuda UMNO Kuala Langat, Jefrizal Mohd Jaafar, berkata Selangor hari ini berada dalam keadaan yang sangat bergelora dan UMNO harus mengambil kesempatan untuk mengambil alih pemerintahan penuh tipu daya yang mereka lakukan terhadap rakyat.


Katanya, kerajaan negeri Selangor di bawah pentadbiran pakatan pembangkang dimomokkan dengan gelaran "kerajaan Rakyat" selepas mereka menawan negeri itu.

"Namun setelah dua penggal memerintah, terbukti DAP adalah tangan ghaib yang mengawal pentadbiran dan pembangunan di Selangor. (Datuk Seri Mohd) Azmin Ali yang dipilih oleh PAS sebagai calon Menteri Besar tetap dijadikan boneka oleh DAP. Kita ada buktinya.

"Speaker Dewan Undangan Negeri, Hannah Yeoh, daripada DAP telah menolak usul berkenaan memperkasakan mahkamah syariah di Selangor. Orang yang sama juga menolak usul kemurkaan Sultan Selangor terhadap kenyataan (Tun Dr) Mahathir. Apa yang Azmin buat? Ibarat pekak tiada gegendang, ibarat bisu tidak berlidah.

"Bayangkan pandangan DAP seakan 'mengawal' Dewan Undangan Negeri. Memang betul Menteri Besar Selangor daripada PKR tetapi cuba lihat siapa yang menjadi Speaker? Dengan kuasa yang ada pada DAP ini kita boleh melihat bagaimana DAP melayan 'kehendak Melayu dan Islam'," katanya ketika membahaskan ucapan dasar Ketua Pemuda UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini.

Jefrizal berkata, harga rumah di Selangor juga berkait rapat dengan dasar Kerajaan DAP Selangor yang lebih menguntungkan kapitalis dan sebagai pembawa wadah orang muda, isu rumah bukanlah satu perkara yang perlu dipandang enteng.

Sehubungan itu, katanya, Pemuda UMNO Selangor berhasrat untuk mengembalikan semula kuasa Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), satu badan yang ditubuhkan pada 1 Ogos 1964 di bawah Enakmen Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor 1964.

"PKNS adalah satu badan yang mampu menyekat pemaju daripada menaikkan harga rumah sesuka hati mereka. Ia sepatutnya menjadi jambatan di antara pemaju dan pembeli.

"Namun sayang seribu kali sayang PKNS kini tidak berfungsi mengikut apa yang sepatutnya dan kerana itu pemuda menekankan supaya kita berjanji kepada rakyat bahawa harga rumah mampu diturunkan di Selangor jika kita mengambil semula Selangor.

"Buktinya kerajaan persekutuan mampu membina rumah Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) dengan harga yang berpatutan. Belum ambil kira bagaimana Kementerian Wilayah mampu membina rumah transit dan rumah sewa milik. Ini adalah bukti yang menunjukkan kerajaan mampu mengawal harga rumah," katanya.













Post a Comment

Video

[Video][video]
[blogger]

MKRdezign

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget