Beri Perhatian Pada Mesej Sultan Selangor


SHAH ALAM: Titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, adalah peringatan yang perlu diberikan perhatian oleh seluruh rakyat di negeri ini.

 Ia termasuk teguran baginda kepada Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad, membabitkan masyarakat Bugis sebelum ini.

 Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, ketika ditanya mengenai titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, berkata titah baginda adalah pesanan penting untuk rakyat mengekalkan keharmonian antara kaum di negara ini.

 "Titah tuanku itu harus diberikan perhatian oleh semua pihak bahawa dalam keghairahan untuk mencari sokongan, kita kena jaga keharmonian semua rakyat Malaysia.

 "Saya rasa itu mesej penting yang disampaikan oleh Tuanku bahawa kita mesti mengekalkan keharmonian, hubungan baik dalam negara berbilang kaum dan agama ini," katanya.

 Semalam, sebuah akhbar berbahasa Inggeris menyiarkan temu bual eksklusif Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung kenyataan bekas Perdana Menteri, Dr Mahathir terhadap masyarakat Bugis.

 Dalam temu bual itu, baginda bertitah kepada akhbar terbabit bahawa kenyataan seperti itu yang dibuat oleh ahli politik boleh menanam benih kebencian dalam kalangan rakyat, malah kontroversi itu tidak sepatutnya berlaku.

 "Mereka yang menyokongnya mengatakan saya (Sultan Sharafuddin Idris Shah) dipengaruhi oleh orang yang anti-Mahathir.

 "Itu tidak benar. Kita mesti mempunyai bukti. Beliau memerintah selama 22 tahun. Beliau harus tahu lebih baik," titah Tuanku.-Berita Harian
16:06

Post a Comment

Video

[Video][video]
[blogger]

MKRdezign

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget