Bukan Masa Untuk Bergaduh Bercakar Sama Sendiri

KUALA LUMPUR: Ahli UMNO perlu ketepikan perkara remeh yang boleh menggugat kesepaduan parti dan terus memperkukuh jentera bagi memastikan Barisan Nasional (BN) menang majoriti dua pertiga pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Ketua Puteri Bagan Datoh, Rohana Tarmizi, berkata masa untuk menentukan kelangsungan perjuangan parti sudah semakin suntuk, justeru ini bukan masanya untuk ahli terutama Puteri leka dan mengambil pusing mengenai perkara kecil.


"Kita sudah kesuntukan masa untuk 'beramok' (bertelingkah), 'bercakor' (bercakaran), kecil hati dan berdendam antara satu sama lain. Jenayah siber yang berleluasa pula memaksa kita berhadapan dengan DAP dan macai-macainya yang gemar mencari salah kita.

"Jangan tidak dapat baju atau 'power bank', kita sudah merajuk tidak mahu buat kerja langsung. Ketepikanlah perkara remeh dan kita mesti fokus pada PRU," katanya ketika membahaskan ucapan dasar Ketua Puteri UMNO sempena Perhimpunan Agung Puteri UMNO 2017 di sini, hari ini.

Selain itu, Rohana juga menggesa 'pahlawan kekunci' UMNO menggunakan sepenuhnya media sosial untuk menangkis serangan pembangkang, selain menyebar dasar dan kejayaan yang dicapai kerajaan.

"Kita tahu pembangkang tidak kuat tetapi sebab kelemahan kita, mereka dilihat menonjol. Justeru, kita perlu bersatu di belakang Presiden dan kepemimpinan parti supaya dapat hindarkan kita daripada bercerai roboh," katanya.

Beliau turut menekankan perjuangan Puteri bukan bermusim kerana pergerakan itu kekal komited untuk mendekati golongan muda menyertai dan menyokong UMNO melalui pelbagai projek serta program yang dirancang.

"Walaupun nampak lembut tapi jiwa kami kental, terutama jika buat kerja, memang bersungguh-sungguh. Kalau kami tak jadi calon, kami tidak kisah dan akan terus bekerja memastikan kemenangan kita pada PRU nanti," katanya.

Post a Comment

Video

[Video][video]
[blogger]

MKRdezign

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget