Uyaina bawa ibu cari rezeki di Jakarta

KUALA LUMPUR: Sebulan berkampung di Jakarta, Indonesia pada Ramadan lalu apabila terpilih mengendalikan program Aksi Asia, Uyaina Arshad bakal berulang-alik ke negara itu selama tiga bulan, bermula Oktober ini.

Uyaina atau nama sebenarnya Shaidatul Naseha Uyaina Arshad, 26, berkata, dia bakal menjadi pengacara program realiti baharu, Liga Dangdut selepas pihak produksi berpuas hati dengan penampilannya dalam Aksi Asia.





"Syukur apabila impian untuk mengacara program hiburan tercapai apabila saya diberi kepercayaan mengendalikan Liga Dangdut.

"Saya terharu dengan pemilihan dan kepercayaan yang diberikan pihak pengurusan atasan produksi di sana, tambahan pula saya masih baharu di negara itu," katanya kepada BH Online.

Uyaina yang pernah mengendalikan program Nona di TV3 berkata, sejak memenangi pertandingan Puteri Muslimah Asia 2018 pada Mei lalu, rezekinya di sana semakin terbuka luas.

"Saya adalah pengacara luar pertama diberikan kepercayaan mengendalikan Aksi Asia. Saya banyak mendapat sokongan dan tunjuk ajar daripada rakan pengacara yang lain.

"Peluang ini sangat bermakna, malah menguji kemampuan sebenar saya sebagai pengacara serba boleh. Alhamdulillah dengan rezeki yang datang. Namun, saya turut berharap ruang di negara sendiri akan terbuka lebih luas selepas ini," katanya.

Mengakui tanggungjawab yang digalasnya semakin berat, Uyaina berkata, dia sudah mula membuat persediaan termasuk mengkaji lagu dan artis dangdut.

Katanya, program itu akan menampilkan pembaharuan dan sedikit berbeza daripada D'Academy Asia yang pernah dianjurkan. Tidak mahu bersendirian, pemergian Uyaina ke Jakarta akan turut ditemani ibunya.-Berita Harian

Post a Comment

Video

[Video][video]
[blogger]

MKRdezign

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget