2 maut, MPV terhumban ke parit

BINTULU: Dua sekeluarga termasuk seorang kanak-kanak lelaki berusia dua tahun terkorban selepas kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Toyota Innova dinaiki mereka terbabas ke dalam parit besar di Kilometer 5 Jalan Sibu - Bintulu, di sini petang tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 6 petang itu, Munipah Marzuki, 24, turut tercampak keluar dari kenderaan berkenaan, manakala anak lelakinya, Mohammad Haiman Abdullah, 2, dipercayai terhantuk pada papan pemuka, menyebabkan kedua-dua meninggal dunia di lokasi kejadian.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Sarawak, Superintendan Alexson Naga Chabu dalam satu kenyataan sebentar tadi mengesahkan kedua-dua mangsa mengalami kecederaan teruk pada bahagian kepala akibat pelanggaran yang kuat.

Manakala, lima penumpang lagi, termasuk pemandu terselamat dan hanya mengalami kecederaan serta trauma susulan nahas berkenaan.

Difahamkan, ketika kejadian, kenderaan dinaiki kesemua mangsa dalam perjalanan dari Kampung Jepak menuju ke pusat bandar.

"Siasatan awal mendapati ketika kenderaan dinaiki mangsa menuruni bukit berhampiran pejabat Jabatan Pengangkutan Jalan Bintulu, ia hilang kawalan lalu terbabas ke bahu jalan, sebelum terhumban ke parit besar berhampiran.

"Bagaimanapun, siasatan terperinci sedang dijalankan oleh pihaknya bagi mengetahui punca sebenar yang menyebabkan berlakunya insiden terbabit," katanya.

Kes sedang disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Mayat kedua-dua mangsa kemudiannya dihantar ke Unit Forensik Hospital Bintulu, bagi tujuan bedah siasat.

Post a Comment

Video

[Video][video]
[blogger]

MKRdezign

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget